ÚJV Řež a Mainstream dlouhodobě spolupracují na implementaci a adopci cloudových a komunikačních řešení Microsoft

8. září 2020

První spolupráce ÚJV Řež se společností Mainstream Technologies začala již v roce 2016 a spočívala v nasazení Microsoft Dynamics CRM řešení, které bylo čistě cloudové. Po úspěšné implementaci se zákazník zaměřil na obecnou problematiku cloudových technologií Microsoftu a společně s Mainstream realizoval základní funkcionality pro řízení hybridního prostředí v ÚJV Řež. Jednalo se především o služby Microsoft Azure Active Directory, správu identit, implementace Windows 10 a nasazení Microsoft 365 Pro Plus.

„Se spoluprací s firmou Mainstream jsme byli velice spokojení, a proto jsme se rozhodli spolupracovat i při implementaci dalších cloudových technologií a služeb. V roce 2019 jsme spolu s Mainstream nasadili v ÚJV Řež cloudové úložiště OneDrive. Partneři z Mainstream nám kromě nasazení pomohli také s adopcí řešení. Jako další krok pro usnadnění práce s OneDrive jsme spustili interní vzdělávací portál, který běží na Microsoft SharePoint online. Uživatelé na portálu naleznou potřebnou dokumentaci, vzdělávací videa a materiály, tipy a triky. Je důležité podotknout, že OneDrive využívá opravdu celá společnost.“ uvádí Mgr. Eduard Jiran, aplikační manažer ICT ve společnosti ÚJV Řež.

Na počátku roku 2020 začali v ÚJV Řež zvažovat zavedení Microsoft Teams. Díky příchodu koronaviru a akutní potřebě vzájemné online spolupráce mezi zaměstnanci a připojení na firemní data vlastně odkudkoliv, se rozhodnutí uspíšilo. V druhé polovině března došlo za pomoci Mainstream k nasazení aplikace Teams v tak zvané zrychlené implementaci. Odborníci z Mainstream doporučili, jak vhodně Teams nastavit přímo pro potřeby ÚJV Řež, v souladu s firemní kulturou a potřebami zaměstnanců. Následně proběhlo školení zaměstnanců a vzdělávací kampaň v rámci interní komunikace. Současně na vzdělávacím portálu došlo k rozšíření nabídky návodů také o návody pro práci s aplikací Teams.

„Díky zkušenostem a profesionálnímu přístupu kolegů z Mainstream jsme Teams mohli nasadit tak, aby byli spokojení zaměstnanci, ale také abychom hned od počátku nastavili jasná pravidla používání a zabránili tak zbytečnému chaosu při vytváření a správě týmů, při sdílení dokumentů, přidělování oprávnění. Tím jsme si ušetřili zbytečné starosti se správou aplikace, řešením nedostatečného úložného prostoru a následným omezováním uživatelů v budoucnosti,“ říká Mgr. Eduard Jiran a doplňuje: „Celá implementace Teams včetně interní komunikace a školení proběhla v necelých třech týdnech. Díky znalostem a perfektní práci kolegů z Mainstream tak naši zaměstnanci byli schopni v době karantény fungovat na dálku stejně efektivně, jako kdyby pracovali z kanceláře.“

Zákazník ÚJV Řež, a.s.
Popis projektu

Dlouhodobá spolupráce na implementaci a adopci cloudových a komunikačních řešení Microsoft

  • 2016 – nasazení Microsoft Dynamics CRM
  • Dále obecná problematika Microsoft cloudových technologií – realizace základních funkcionalit pro řízení hybridního prostředí, především o služby Microsoft Azure Active Directory, správu identit, implementaci Windows 10 a nasazení Microsoft 365 Pro Plus.
  • 2019 – nasazení cloudového úložiště OneDrive, spuštění vzdělávacího portálu na Microsoft SharePoint online.
  • 2020 – nasazení Microsoft Teams v souladu s potřebami organizace, s firemní kulturou a potřebami zaměstnanců. Následně proběhlo proškolení zaměstnanců a vzdělávací kampaň v rámci interní komunikace. Došlo k rozšíření návodů na vzdělávacím portále také o návody k aplikaci Teams.
Délka projektu
  • Dlouhodobá spolupráce od roku 2016 – 4 roky
  • 2020 – implementace a adopce Microsoft Teams – 3 týdny
Kolika uživatelů se řešení týkalo
  • Microsoft OneDrive – ÚJV Řež cca 800 zaměstnanců
  • Microsoft Teams – 1200 zaměstnanců
    • Centrum výzkumu Řež 400 zaměstnanců,
    • ÚJV 800 zaměstnanců
Produkt
  • Microsoft Dynamics CRM
  • Microsoft Azure Active Directory
  • Windows 10
  • Microsoft 365 Pro Plus
  • Microsoft OneDrive
  • Microsoft SharePoint online
  • Microsoft Teams
Výzvy
  • Implementace a adopce Microsoft Teams – rychlost rozhodnutí zákazníka a následná rychlá implementace z důvodu příchodu COVID-19.